ingemansland, first and final part.

Jaa, en vecka utan tillgång till internet och knappt till tv. En tv med bara svt kanaler är ju ingen höjdare... Min lilla skrutt-tv har ju i alla fall fyran och sexan också.
...

Fy fan vilka I-landsproblem jag har! ^^

Jaja, tillbaka till resan.
Jag har varit i södra norrland. I något som heter Hörlekardalen som ligger någon timme från Östersund, omtäckt av höga fjäll. Landskapet var helt vidunderligt.Och här kommer allt jag gjorde, Dag för dag!

Onsdag 30/7
Resan började och jag satt i bilen från klockan halv elva på morgonen till ca sju på kvällen. Så det är sju och en halv timme i bil...
Vi övernattade i en liten ort som jag inte kommer på namnet på just nu. De hade en esperanto gård iaf ^^

Torsdag 31/7
Mer bil ungefär lika länge som gårdagen. Så anlände vi till Höglekardalen och vår lilla stuga som vi bodde i under veckan.
Mamma har en valpköpare med stuga där uppe som hade fixat boende åt oss.

Fredag 1/7
Vandring i fjällen i 5 timmar medan mamma klippte hundar.

Lördag 2/7
Hundutställning på morgonen och slöjdutställning med sameslöjd senare.

Söndag 3/7
Hälsa på kusin som flyttat till orten Oxböle vilket är tre hus i slutet av en grusväg. Regnade hela dagen men det hindrade inte oss från att rida och gå ut på promenad.

Måndag 4/7
Vi handlade lokal ost och tittade på när de fångade lekande öring som de vägde för att sedan släppa ut dom i vattnet igen.

Tisdag 5/7
Vandring i fjällen igen 4 timmar. Såg fyra lämmlar.

Onsdag 6/7
Hemfärd hela sträckan. Start halv 10 på morgonen. Hemkomst halv 2 på natten.

_________________________________________________________________________________________________


Det blev en aning kortfattat men ni kan ju alltid lägga en liten kommentar och fråga om ni vill veta mer ;)

Kärlek
Mikaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0