Thailand - Gyllene Triangeln och Chiang Rai

Sa var man i Thailand!
Har ar vadret verkligen skont, fast det regnade en liten skur idag.

Igar kom vi till Bangkok vid kl. 7 pa morgonen lokal tid, ca 1 pa morgonen i Sverige. Sedan flog vi i en timme till Chiang Mai som ligger i norra delen. Sedan var vi pa tur hela dagen och avslutade med en batfard pa en flod som avgransar tre lander. Thailand, Burma och Laos. Sa jag var i tre lander igar! Denna delen kallas Gyllene Triangeln eftersom det tidigare odlades mycket opium som man tjanade mycket pa.

Idag har vi bland annat varit och matat apor och traffat byar som flytt fran Burma och har sina egna inhemska traditioner. Nu ikvall har jag fatt taimassage och atit en god barbeque.

Imorgon blir det batfard och ridning av elefant!

Jag hoppas nin har det skont i Sverige och jag saknar er alla!

Puss & Kram
Mikaela

Kommentarer
Postat av: Ida

Skönt att byta mijlö alltså!!

2008-03-10 @ 19:34:11
URL: http://vitryss.blogg.se
Postat av: Piwa

Gud vad najs! Och vi saknar dig!

2008-03-12 @ 20:01:37
URL: http://piwa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0