cake.

Efter stor efterfrågan kommer Disputationskakan upp på bloggen.

5 ägg
7,5 dl socker
250 g smält smör
5 dl mjöl (Inte riktigt säker men tror det var den mängden)
Valfritt frukt eller bär (förslagsvis röda vinbär eller krusbär eller både och ;-)

Sätt ugnen på 200 grader.

Bröa en långpanna med kanter med kokos.

Rör ihop ägg, socker, smör och mjöl till en smet. Häll i smeten i långpannan. Häll över bären/frukten.
Och skjuts in i ugnen 30-40 min.

Servera glass eller vaniljsås till om ni känner för det annars är det gott att äta som det är.

Kärlek
Mikaela

Kommentarer
Postat av: Emma

godaste på länge!

2008-10-01 @ 14:07:56
URL: http://gatanfram.blogg.se/
Postat av: Parre

låter gott!

2008-10-01 @ 16:02:17
URL: http://piwa.blogg.se/
Postat av: moa

åh, jag behövde en kaka och tänkte vad ska jag baka? sen kom jag på den här och jag blev så glad att receptet finns här för... ja, det är mitt i natten, jag kan inte ringa dig:D puss

2009-08-17 @ 23:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0